Vem är jag egentligen?

Är jag den du upplever mig att vara eller är jag den jag själv upplever mig att vara
Eller är jag nåt mitt emellan
Eller ingetdera?
För sanningen är nog att den du upplever mig att vara och den jag själv ser mig som eller tycker att jag är, inte ens bor på samma planet
Troligtvis.
Jag kanske känner mig själv tycker jag och du kanske känner mig, tycker du.
Men jag tror i alla fall att det är ljusår mellan dom upplevelserna
Knappast nåt man behöver gå i terapi för, utan förmodligen fullt naturligt..
Vissa gånger så är jag ängel och djävul på samma dygn.
För jag tror att när jag står på elevhemmet klockan 01.30 och inte med så mild ton ber de ljudliga att hålla tyst,  upplever ingen mig som en vän fe
Men samtidigt tror jag inte heller att den vännen som nyss fått sitt liv raserat och jag sitter där och lyssnar med hela mitt fokus, inte upplever mig som djävulen själv..

Så vem är jag?
Är jag den du tror eller den jag tror?
Och by the way.. vem är du?
Vet du det?
Fore sure?




Kommentarer
Postat av: Mija

Oh,

djupt,

sånt

gillar

jag!

:)



Jag är nog allt i ett..

Jag kan vara för jävlig..

Och jag kan vara alldeles underbar!! ;)



Tänkvärt inlägg!

KRAM

2009-10-12 @ 09:49:31
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0