Luften är fri




Idag "poar" jag.
Enbart.
Det är nästan så att jag inte får röra mig utanför husets gräns.

Poar på Roosaspråk betyder:
Sätta på sig spektakulära kläder, gärna väldigt omaka och absolut inte ton i ton.
Gärna en tofs mitt på huvudet och svart kajal runt ögonen. Fråga inte varför...
Sen går man runt i huset och småplockar med sånt som man har haft ångest för i ett halvår ungefär.
Man tar med andra ord tag i livet i lite lightversion..
Damma lite
Duscha en blomma(man ska inte ta ut sig i överkant, för poar man så gör man allt i slowmotion)
Man får absolut inte åka och handla, möjligtvis hälsa på någon framåt kvällskvisten
Sortera tidningshögen på bordet
Äntligen få ut grejerna i bilen, de som skulle bort för en månad sen..
Lyssna på stereon på högsta volym. Om och om igen. Med senaste favoriten. I det här fallet Pernilla Andesson. Kan nästa gång vara Metallica...
"Oj hade jag 22 linnen, som dessutom når till naveln..kan vara därför lådan inte gått igen sen Jul..."
Rensa den
Dansa sju steg till musiken mitt på köksgolvet. Hoppas på att alla grannarna ser, så att dom får nåt nytt att prata om
Blir man lite trött mitt i linnelådan, så lägger man sig och läser. Utan tillhörande ångest.
Plocka fram något ur frysen. Matlagning är väldigt tillåtet under poardagar.
Det får gärna vara långkok..
Göra lite energiövningar mitt i alltihopa..
Fundera över om man ska byta gardiner. Komma fram till att dom är lika fina som för tre år sen.
Pusta lyckligt ut över den lösningen.
Lite sådär flyter dagen bort från sitt liv.
Men det är så jäkla skönt!

Hur poar DU?

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag gör ungefär som du ;)

2009-05-16 @ 14:00:41
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Snilsson

Hehehe, ja ungefär så. Fast, en fråga: är det lådan med linnen du rensar eller var det naveln? Båda kanske, under en poardag.

2009-05-16 @ 21:17:07
URL: http://hotwood.blogg.se/
Postat av: Camilla

Stefan:

Om du läser lite till och inte hakar upp dig på naveln, så ser du att det står linnelådan lite längre ner...

2009-05-16 @ 21:35:17
URL: http://wildros.blogg.se/
Postat av: Mija

Ha ha..

Jaaa...



Jag kan börja rensa ur garderoben t.ex.

Då tar jag fram en stoooor svart sopsäck, en sån där från ÖB du vet, en som luktar återvunnen äckelpåse.. Å så lägger jag kläderna i två högar.



Hög ett: sälja på Tradera.

Hög två: skänka till Röda Korset eller nå..



MITT problem är bara att jag OFTAST har den där förbannade säcken ståendes i sovrummet sen, för den är ju inte helt fylld, och jag är ju inte helt klar med rensningen...



För plötsligt skiner ju solen utanför mitt fönster och jag måste gå ut med en kaffekopp en stund. Å så kommer ju grannen förbi och vi börjar prata en stund.. Å så börjar jag med maten för magen kurrar.. å så tömmer jag kattlådan och dammsuger upp kattsand.. å så......







ler

2009-05-18 @ 09:08:22
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0