Med eller utan häftstift..


Lite beskriver det här livet
En anslagstavla..
Alla saker som funnits hos mig
Men som på ena eller andra sättet försvunnit eller tagits bort
Medvetet eller omedvetet
Men kvar finns ett litet skavande hörn och kanske en häftklämma, som krampaktigt försöker att hålla hörnet kvar
Även det medvetet eller omedvetet
Eller ett hörn som minne, utan skav, från något gott men ändå borta.
Och ibland kanske frågan är, ska alla klämmor bort?
Blir hålet för stort?
Eller är det inte det inte det som har format mig som den jag är?
Den där som jag ska acceptera som den är
Och älska

Så länge inte klämmorna ger strörre konsekvenser i mitt liv än att bara sitta där så kanske de inte spelar någon större roll?
Men hindrar dom mig från att vara mitt rätta jag, så ge mig gärna en tång
Tack!

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag tror att det är meningen att alla de där skavanker och klämmor ska vara där.. för precis som du säger, det är ju dem som format dig som människa.. även om de kan kännas jobbiga ibland..



Jag tycker absolut du ska spara ihop en liten resa hit till Irland.. Ryan Air flyger ju skitabilligt från Skavsta..500 kr T&R var vad jag betalade sist jag åkte hem.. så då gäller det bara att ta sig till sthlm innan ..=) Du får hojta till om du ska åka så kan vi stämma möte över en Irländsk öl innan jag skickar iväg er på några timmars ridtur på de irländska stränderna =)



Förlåt att jag varit så dålig på att svara på dina kommentarer den senaste tiden, har varit helt otroligt upptagen med skolan och allt, men nu är jag nästan back on track.. med betoning på nästan =)

Hoppas du har det bra !

kram

2009-05-19 @ 22:58:26
URL: http://stormstina.blogg.se/
Postat av: Qristall

Ja de dära klammrarna sitter där de sitter hehe.

Vi får låta de gamla skavankerna sitta långt bak i huvudet o leva som om de inte betyder ngt men det är ju lättare sagt än gjort.

Hoppas du får en fin dag

Kram Helen

2009-05-20 @ 13:41:59
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: Mija

Men gud.

Du formulerar dig som en poet..

Jag älskar dina bokstäver, dina tankar..



Ena stunden ytlig

Nästa stund djup



me love

2009-05-20 @ 21:18:19
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0