Dagens tema: Röra på lurviga


Idag kände jag att jag var tvungen att röra på de lurviga för att på nåt vis försöka glömma för en stund, att jag har väldigt ont och att jag ser ut som en blå hamster...
(vilket inte är så lätt att förtränga)

Så jag tog en tur till stan och lyckades få med mig min vän Janne på en lunchning
Vi ses alldeles för sällan nu för tiden tycker jag.
Så det var så roligt att han ville/kunde följa med
:-)
Tack min vän, för att jag fick gnälla en stund och vara mest syndomihelavärlden!
Annars brukar det ju vara du ;-)









Nu har jag tuggat på knutarna i snart en vecka och det här onda börjar gå mig på nerverna

Så jag ringde upp tandläkaren och frågade lite vad dom tyckte

-"Vore det inte bättre att ni tog bort stygnen nu, eftersom jag tror att det är lite inflammerat där runt dom?"

"Ohh..nej då. Det gör inget. Dom ska sitta kvar i en vecka till. Du kan borsta lite på själv stygnen och få bort bakterier. Det kommer säkert att blöda lite, men det gör inget"
-"Jahaaaa....."

-"Men det där hålet då, är det som det ska? Jag menar man ser ju nästan ner till magsäcken...?"

-"Jaaadå, det kommer du att ha ett tag. Nu ska det ju komma nytt ben och läka underifrån."
-"Jahaaaa......"

-"Men hur länge kommer jag att ha ont och se ut som en hamster då??"

-"Ja men det kommer du att ha ett tag, lilla vän. Du vet vi borrade ju bort ganska mycket ben eftersom tanden satt fast.."
-"Jahaaaaaaaaaaa........det var så du menade med nytt ben som skulle komma....hm.."

-"Och komihåg att inte vara och borsta i hålet, för då kan du få benblottning och DÅ kommer du att få VÄLDIGT ont..."
-"
Aj fan!!"


Ibland känner man sig så liten
och självupptagen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0