Förvisso..

Förvisso så gillar jag ju regn mer än medelsvensson, skulle jag tro.
(Kan bero på nån gammal inkarnation på Irland.)
(måste ha varit en bra en)
Men just nu börjar det kännas lite överdrivet måste jag säga..
Jag menar det regnar ju nästintill nerifrån och upp och flyger in under tröjan och gör en dyngsur från alla håll liksom!
Sen blåser det på den andra ledden..

Jag har jobbat i helgen och idag har vi varit tvungen att hämta hem hästarna från betet.
Heja sommaren

Vi fick bända loss dom från istapparna och köra hem dom på en liten kärra och torktumla dom i våran "världens bästa torktumlare"
Herregud, jag har aldrig sett lyckligare hästar än idag när vi kom med grimmorna och dom insåg att som var räddade från döden på nilen...
Dom liksom hoppade ner i grimman och knäppte själva..


Mimmi känner på det glamourösa hästskötaryrket...


Sen så fick jag åka upp med en hel vintermundering med täcken till dom som går uppe i Färila..
Så jag har varit ambulerande täckesutkörare i dag. Fjorton mil bara...
Oh, rainy day.. Det är en  regnig sommar vi har.

Men det gör inget, om hundra år.
Det finns annat som uppväger ibland.

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Ja huga så det har regnat till o med en äkta kalling har fått skakningar av allt regn, in o torka så blev livet trevligare igen...

2009-06-15 @ 22:33:48
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0