Hot och rosa!


Gud så hett det är nu!
Jag kurkar ihop i en lite svettpöl snart!
Nu kommer alla präktiga som läser det här att tänka, "klaga inte för snart är det vinter igen"
Jooo...jag vet. Jag är 40 år, så jag vet och minns i min ryggrad att det kommer att komma en vinter igen, när jag kommer att gnälla på snön tills jag kräks.
Kanske är det så att jag gillar att gnälla på vädret, även om det inte förändrar statusen..
Kanske har jag det som min alldeles egna lilla hobby.
Man ska göra det man är bra på...har jag hört..

Egentligen så beror min klagan inte så mycket på att det är fint väder i sig, utan mer mitt mående i själva hettan.
Jag har kommit fram till varför jag ogillar hettan så mycket, men det ska inte vädras i det här forumet..
Värmen kan gå, solens hetta på skinnet går fetbort..
Sen får ni fundera på det tills fan löser av er, om ni känner för det..

I alla fall, så brukar ju jag vara den som gör ljudeffekterna på elefanterna i filmer och så, under de varma sommarmånaderna.
Sen när det blir kallt så kissar jag i ungefär 4 veckor i sträck
Men i år, antingen för att jag har kommit på varför jag ogillar hettan eller för att jag började äta Venastat i Maj(jag vet, ålderstecken...) så har jag klarar mig riktigt riktigt bra!
Jag ser bara ut som om jag har vrickat foten lite lätt nu, trots att  det har varit varmt i två veckor och jag har varit ute och jobbat och svettats i stort sett hela den tiden.

Fatta vad skönt det är.
Jag blir så glad!
Jag kan ha skor utan att det ser ut som om jag har en protes i XXXXL(det är en vädigt stor protes)
och jag kan ha shorts eller kjol(ja eller hur..) utan att tycka att alla ser ut att vilja slänga sig på backen och trycka mönster på mina ben..
Det känns som en stor stor befrielse, trots att det kan hända att det låter väldigt trivialt i allas öron(ögon Camilla, man läser med ögonen....)

Nu har jag packat klart det som kan packas idag.
I morgon drar vi!

Jag funderar dock på hur jag ska ta mig igenom natten med denna solbränna som jag har tillfört min rygg.
Funderade en stund på filmjölk, men insåg sen vad kladdigt det kommer att bli i sängen..

Ha en skön helg alla!
Det ska jag!



Kommentarer
Postat av: ejmis

Japp, jag har semester. Andra veckan av 4,5 nu =)

2009-07-02 @ 23:23:32
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka hälsingemän??? :)

2009-07-02 @ 23:38:49
URL: http://miaiblomning.blogg.se/
Postat av: Mija

Det är nog bara du av mina läsare som kommer förstå vad jag verkligen menar med mitt senaste inlägg Camilla... :)



Ingen annan fattar nog grejjen med dregel och buffande..



Puss på dig



2009-07-03 @ 20:22:49
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Mija

Kylbalsam från apoteket kanske? Eller aloe vera-kräm, det är super mot brända kroppar...

2009-07-05 @ 19:18:03
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0