Rapport 3 från Noaks Ark..

Fan vi har torkat fast..
Jag visste att det skulle finnas en hake när jag köpte den där stora båten....
Han sa ju att det skulle regna hela Juli den där Tysken
Vad fan gör man nu??

Man kanske skärper till sig och slutar att svamla?

Kan vara en idé?
Men det är inte rätt...

I Onsdag så var vi, järngänget plus Gudrun(och efter denna resa så tillhör hon järngänget med...) till Bjuråker och åkte traditionsenligt båt till Vallen i Delsbo
;-)
Bilder kommer som vanligt senare
Varför ska man göra allt samtidigt?
När man kan skjuta upp det menar jag...
Sån är jag..

I alla fall så hällde Gud ut sin potta(vänta det var nog ärkeänglarnas också..) precis rakt över Delsbo och Bjuråker den kvällen
Mitt på oss..
Och på de andra 696 personer som stod i kön utanför Vallen
Jag hamnade mitt i floden Kvai och höll på att dras med i jordmassorna som strömmade ner mot Dellen
Jösses vad jag kan sväva ut om jag bara vill
:-)
I varje fall så fick vi vår stämpel(vänta...dom 22 som vi avkrävde den stackars vakten...) och åkte ner mot båten igen
Men med tre väderhäxor och en päronkonjaksdrickande Noak så lyckades vi styra vädret mot Hudik i stället tror jag för det ljusnade och blev en underbar kväll
Så klart!

Vilket ös det var på Vallen.
Det var nog toppnoteringen av de gånger jag har varit där i alla fall..
Underbart!

Roligast på hela kvällen var nog i alla fall Sverker Svan
(Jajajaja..jag ska ladda upp bilderna snart)
Han vart så uppihejsan av all mat som Noak Jonsson matande han med så han följde med oss ut på halva Södra(??) Dellen
Först gillade jag han inte nåt vidare, men sen blev jag nästan lite kär i han och ville ta med han i båten för att jag tyckte synd om han för att han såg så ensam ut..
Men jag kom fram till att tyckasyndom-känslor är ingen bra grogrund till ett förhållande...

Så jag vinkade en"Vi kanske ses igen" -vinkning bara
Lite nonchalant sådär och ingen såg när jag vände mig bort och torkade bort tåren

Nej nu ska jag sluta
:-)

I alla fall, så var det som vanligt en helt underbar kväll
Liksom det alltid är när det gäller båtåkning på Dellen OCH Vallenbesök







Kommentarer
Postat av: helena

väntar med spänning på bilder...

2009-08-02 @ 14:40:13
URL: http://riverlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0