Reflektioner från ett seminarium..

Eller "Hur tar jag mig fortast till Ginatricot?"

När går på föreläsningar eller seminarier, vad de än må handla om, så får jag lite lätt ADHD light och får väldigt svårt att koncentrera mig.
Då måste jag göra något, för att inte börja prata med grannen, dvs Carolina.
Därför skriver jag.

Jag tänkte dela med mig av mina "reflektioner under ett seminarium"
OCH jag vill poängtera, att det på inga vis var ett dåligt seminaium. Det var bra och bra upplagt, utom informationen om maten, men för övrigt jättebra. Det är mig det är fel på...


Från hjärtat:

Dag ett.
Eftersom jag inte hade lyckats att sova nåt på natten så var det en enda stor pina hela Måndagen.
När vi kom fram så fick vi mat och blev sen infösta i en enorm sal, som hade fått massa pris för bästa föreläsningssal Och Så Vidare..
I flera år.
Jag tror att det var 45 grader där inne..

"Man undrar om Marie fick tag i Elin V:s pappa..
Pappa Ö...
Han har ju ett telefonnummer i alla fall. Det är inte illa.
Det är inte alla som har ett telefonnummer. Ta bara barnen i afrika.
Dom har inget telefonnummer. Dom har inte ens en telefon.
Det går inget bra. För dom äter bara upp telefonerna.
Själv har jag inte ens ett nummer numer.
Men det går bra det med. Man anpassar sig och torkar ihop efter ett tag.
Så egentligen är det viktigare att skaff en tub Idomin i ruta ett liksom. Bara
för att börja mjukna upp.
Man undrar vad Idomin har med Elin V:s  pappa att göra..

(Nu var Helena tvungen att snyta sig)

Namn Namn är bara på låtsas. Det är egentligen ganska bra, för
att på låtsas finns ju inte. Alltså finns hon inte..


Vid det här laget hade Helena läst det jag skrivit och tjöt och snorade och tårarna rann och vi var på något vis liksom bortgjord vid ruta ett..




"Men jag orkar inte mer!" (
Tyvärr hade jag inte nya kameran med...)(Carolina)

Klockan fem släppte dom fångarna loss
Vi skenade som kalvar på bete till
Ginatricot...

Jag hittade scarfsar i ett stånd på stan och han försäljaren blev snart min bästa vän...
Och Helenas..
Och Carolinas..



Här sitter vi, de piggas gäng, från Nytorp..(Helena och Anders)


Hunken älskar föreläsningar.
Han berättade det för mig, men jag lovade att inte berätta det för någon. Och
jag är ju inte en sån som berättar sånt..
Kolla gärna in Olles min där bakom.
Man kan lätt få för sig att jag är fruktansvärt ful eller har spindlar i håret eller nåt.
(eller så hade han helt enkelt tejpat upp ögonen sådär och i själva verket sov....)

Efter näradödenupplevelsen och Ginatrocotupplevelsen, så gick vi till en Kinaresturang.
Jag tror att den låg i Haparanda OCH vi gick hela vägen
Inte illa
Men tanke på att seminariet var i Umeå...

Vi fick inkastat till oss
"Tre små lättöl och Norrlands sthchool. Vi tror att det betydde Norrland Guld, men vi är inte riktigt säkra..

Sovtajm: 21.00...

Dag två

Vi hittade direkt på Dagens Klon:
Det var en av moderatorerna som var en exakt kopia av Anthonty Hopkins, men tyvärr så tittade han så konstigt på mig när jag jagade han och försökte knäppa ett kort på han, så jag fick ge upp..
Sen hittade vi strax därefter,dvs i pausen i foaljen, Dagens Klon II. Fast det är nästan så att jag tror att dagens klon II, var sig själv..
Nån som vet om Hasse Alfredsson var i Umeå i går??

Sista föreläsningen. Det gick bara inte längre. Jag var tvungen att skriva..

"Vad håller gubben bakom oss på med? Har han fått en ärta i näsan?
Svar ombedes!!

Carolina svarar på mitt block- "Ja, det låter lite som så...Kan inte du göra det där när du står bakom mad armarna runt om och ett ryck så kommer ärtan ut...(Kommer inte riktigt ihåg vad det heter) För om jag ska höra det här i en timme till så blir jag nog galen....

Jag-"(Heimlisch grepp)Jag vet faktiskt inte om jag riktigt vill se ärtan flyga ut faktiskt. .. Kan man inte bara tejpa ihop näsan så att han bara kan andas med munnen..?"

Carolina svarar -"Han kanske försöker att få ner den i halsen, så att han kan svälja den sen. Mums vad gott!

Jag-"Fy.... Ibland undrar jag om han somnar hela tiden och börjar snarka..
Nu börjar grannen att snyta sig också. Vad är det här..??!!

16.00, nu kom Anders in. Går han lite hur han vill han? I så fall vill jag gå till Ginatrocot eller Kappahl..

Men va fan. Har vi hamnat i ett dårhus eller tv, serien Sjukhuset? Varenda kotte låter, gurglar, hostar eller drar in en ärta i näsan. Snart börjar väl nån att fisa...också...ikapp... Och resten sitter och vftar med HEJA HEJA-flaggor...

Carolina- "Nu dör jag..

Jag-"Jag behöver en ny ögonskugga by the way.
Shit, nu verkar ärtan var på väg ut!

16.35, snart klipper jag till han!
Undrar om hon har Converseskor eller om det är ett plagiat(föreläsaren)
Gud så mycket ljud!
Det var Converseskor(hon satte sig bredvid oss, det är så man gör med hopplösa elever nämligen)

Sädärja, nu är det här blocket slut.



Umeå Folkets Hus. Hur tänkte han/hon som ritade det här, att den handikappade skulle
ta sig in till toaletten som praktiskt taget är i väggen?


På kvällen hade vi en festlig tillställning. Inte en festillställning. Utan en festlig tillställning.
För vissa blev det även en festlig ställning. Har jag hört....

Kvällen bästa raggningsreplik:
"Jag vill ha en som är 1.60, dansant och kåt. Ska´ru hänga med?"
Jag- "Jag är inte 1.60..."

Sovtajm: 00.30, när damerna som skulle försöka att ta sig in i den andra korridoren hade slutat ett yla..

Dag tre:

Relativt pigg ändå. Och idag har det varit en jättebra föreläsare. Jag vet inte riktigt vad han föreläste om. Men han var hur bra som helst. "Omvärlden" hette föreläsningen. Lite smalt tema va??

Hemfärd:
13.30 efter matintag och "kör försiktigt och så vidare, puss och kram, ses nån gång.."


Ja så på det stora hela så har det varit rätt bra dagar i en Roosas liv.
Tack för mig!



Dagens tema: Pigg


Här har Helena precis kommit från en föreläsning, där föreläsaren var så snygg så hon mindes inte vad föreläsningen handlade om...


I vilket fall, så är det tur att Ni finns!

Kommentarer
Postat av: Snilsson

"hahahaha"

2008-10-30 @ 00:38:24
URL: http://hotwood.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahahaha.. jag skrattade sa jag fick ont i magen nar jag laste ditt inlagg.. hohoho.. Jag ar PRECIS likadan.. ka inte sitta stilla och lyssna pa nat en langre stund.. da borjar jag skriva! Om jag inte har nagon att skriva till sa skriver jag LISTOR! ojojoj vad mycket klokt man kan lista nar man sitter och ska lysna pa nat.. :) Men du.. det dar kortet dar din van/kollega tittar sa skumt pa dig ..han som sitter bredvid honom ser PRECIS ut som en hogstadielarare hemifran... fran skolan dar jag gick, och jobbade innan jag flyttade till Irland.. could it be..? Det MASTE vara han! :)

2008-10-30 @ 12:30:18
URL: http://stormstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0