Det snöar....

Pumpkin Pictures, Images and Photos
Idag är det Fredag igen!
Jag har dock haft semester sen vi var i Umeå, så det är lugna gatan här ändå.

I morgon är det Halloween, eller Allhelgona som jag hellre vill kalla det. Vi bor ju faktiskt i Sverige..

I natt och i dag har det fullkomligen VRÄKT ner snö här, hemma på min gata i stan..
Det har kommit ca en dm och det stormar och snöar än.

Arbetskamrat Anna ringde i morse och hade fel på bilen och slut på mat och diverse barndetaljer, så jourhavande taxi har nu varit ut på turné i snögloppet och skjutsat henne till Ica..
Det gick rätt ok, trots att det inte var direkt plogat någonstans.
Jag vet inte, men det verkar som att Vägverket blir lika tagna på sängen varje år.
Har dom Alzheimers eller?

Mamma hade egentligen bjudit hem mig på mat i kväll, men jag tror att jag hoppar det, med tanke på väderstatusen.
Det får bli nån egenhändigt komponerad middag i stället och värmeljus(ja, inte att äta alltså..) och film eller nåt..

Vad gör ni i Allhelgona?


Kommentarer
Postat av: Nettan

Här har det regnat hela dan och gör det fortfarande. Skittråkigt rent ut sagt.

Men lite tända ljus och ett glas vitt vin piggade upp mig.

Här blir det lugna gatan ikväll.



kram

2008-10-31 @ 17:09:38
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Stina

Har pa Irland drar vi pa oss vara varmaste helly hansen langkallingar och gar ut och trick och treatar med alla ungar. Eftersom jag inte har nan egen ( eget barn alltsa s) sa kommer Trevs lilla brorson hit. och ska dra ut mig i kylan :)Nar det ar bortgjort sa blir det till att oppna ytterdorren sisadar hundra ganger till alla andras ungar, sa vi kommer ha fullt upp :) Jag skulle inte tacka nej till lite sno daremot, sa du kan val skicka hit lite om ni far for mycket ? :)

2008-10-31 @ 17:27:30
URL: http://stormstina.blogg.se/
Postat av: Snilsson

Troligen inte ett skvatt. Men förhoppningsvis blir det åtminstone en sväng runt körgårn och kolla på lyktor.

2008-10-31 @ 18:34:05
URL: http://hotwood.blogg.se/
Postat av: Sus i dus i desperat träning!

Oj oj! Snöar det i Bollnäs?



Här i Höga Kusten är det strålande sol och de stackars snöflingor som föll i går eftermiddag har nu smält för länge sedan! Klarblå himmel och strålande solsken är det här!



Kram Sus



2008-11-01 @ 12:00:27
URL: http://sus68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0