Vet ni..

var jag har varit idag??
Fackkurs i Gävle..inte så mycket att orda om...
(by the way..jag har gått 5078 steg bara på stan...hehe..)



Men VET ni var jag var igår????

Hästpersonal och lärare på Nytorp och tvåorna var till Stäket norr om Stockholm och tittade på Monty Roberts Clinic.

monty roberts

Vilken helt fantastisk krutgubbe!
Jag vet inte riktigt hur gammal han är, men över 80 är han ju.
Jag har aldrig sett han förr såhär, bara på video och i böcker.

Det var helt otroligt se han jobba med hästarna.




Monty regulerer Dually-grimen

Det här är en annan bild, men det såg precis likadant ut.

Om ni hästintresserade någonsin får en möjlighet att gå och se han arbeta med hästar, så ta den.
Han lär väl inte hålla på hur länge som helst..


Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken upplevelse det måste ha varit!! Jag har aldrig sett honom live utan bara på tv. Läste boken om honom och han hade det verkligen inte lätt när han växte upp...och vilken känsla han har med hästarna.

2008-05-06 @ 19:13:58
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Snacka att få det att se enkelt ut, och det är väl så vi ska jobba med våra djur, få en fin kominikation, och en ömsesidig respekt!
Jag visste inte att han var så gammal!

2008-05-07 @ 08:51:23
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0