Jag älskar efter nio på kvällen

Livet alltså. På sommaren.

Det är så underbart friskt och doftar så gott. För det är precis som om alla doftämnen som värmts upp hela dagen sprids ut när den friska kylan kommer in.

Jag har funderat på hur i allsin dar jag skulle kunna få ha den alldeles naturligt.
Någor jobb som ni kan rekommendera?
Utevistelsejobb efter nio om sommaren.
Mottages gärna. Helst ganska slappt, så jag hinner njuta..

Jag sover gärna bort hela soldagen och åker och lägger mig i ett solarium.
Sen skakar jag liv i mig fram emot sex sju tiden och kan då för första gången under dagen tänka tanken att ta en promenad.
Då kan jag gå i timmar och bara insupa den där något fuktiga luften och lukten av jord.
Sen kan jag sitta ute och filosofera över livet tills att jag kanske måste framåt tretiden på natten gå och lägga mig.
Men jag måste säga att det tar emot..
Helst vill jag vara uppe och se de första strålarna av sol stiga över bergen. Sen känns det som det är legalt att sova..

Är det bara jag som är så??


Woman of the night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0