Igår för sexton år sen..

Igår för sexton år sedan klockan sex på morgonen, började dom. Värkarna...
Jag vet inte om jag riktigt tyckte att jag hade tid med det just då. Alla hade sagt att "Du kommer säkert att gå över tiden du, eftersom du är förstföderska.." Man tror ju på dom som vet.
Igår för sexton år sedan, kände jag mig som världens äldsta människa. Jag hade varit med om allt, jag kunde allt och det fanns väl inte så mycket kvar här i världen att lära sig. Eller?
Igår för sexton år sedan, var jag tjugotre. Och lastgammal.
Igår för sexton år sedan, hade jag dagen innan avslutat min APR-kurs på Lantbruksskolan som det hette då. Jag hade inte hunnit ordna spjälsäng. Jag hade inte packat någon väska. Jag hade inte räknat med att få värkar mitt i Pingst när det var röddagar och stängt överallt. Och jag hade definitivt inte tid med att föda barn. För min frys hade gått sönder.
Vi åkte skytteltrafik med frysta matvaror till min mamma, tills att hon tvingade mig och fadern att åka till BB.
På något vis hade jag nog tänkt att jag kunde hejda och styra även det. Jag menar jag hade ju gjort allting i hela världen och jag kunde ju allt. Jag var ju för bövelen 23!! Men hallå..
Drottningen mitt i livet..

När jag kom till sjukhuset och förklarade att jag inte riktigt hade tid med det här, så skrattade sköterskan och sa
"Ja varsegod och åk hem du, vi ses snart.."
Jag var visst öppen 8cm, när jag väl hade insett att jag nog skulle stanna.

Det värsta åskväder jag någonsin i hela mitt liv har varit med om drog över trakten just då, dom timmarna jag fick barn.
Skulle det blivt en dotter, så borde hon kanske ha hetat Ronja.
Nu blev det en son, som fick namnet Jonas i stället. Det var Johan i nio månader, men när han kom ut mitt i en åskskräll, så var det en Jonas.

Som nu är 1.85 lång, har skäggfjun och igår åt upp en halv smörgåstårta.

Tiderna förändras. Jag är inte längre äldst i världen och drottning i livet. Sonen överlevde trots att vi inte kunde köpa några blöjor till han på väg hem eftersom det var röddag och stängt överallt.
Han ska till hösten börja samma skola som jag slutade när han föddes.

Grattis sonen för att du klarat ett liv med din slumpartade mor!



Kommentarer
Postat av: ejmis

Grattis till stora sonen =)

2008-05-24 @ 09:48:24
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack tack!! :-)

2008-05-24 @ 17:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0