Morgonförvirring..

morning

 
Ibland (läs:för det mesta) så är jag lite förvirrad på morgnarna.
Och jag är en fantastisk tidsoptimist...
I morse, så kände jag hur tröttheten på bacon och ägg, kom ramlandes över mig i trehundraåttio.
Så mindes jag att jag hade fått ett recept på nåt brödsubstitut av en som jag jobbar med.
Glad och lyckligt tänkte jag att "Jipppie vad gott. Med lite Phildadelphiaost på och så..."
 Tog fram recepet och började..
Någonting jag hade förträngt var att jag skulle visst till jobbet också...
När jag glad i hågen hade vispat äggvitorna så hårda, så att min hemkunskapsfröken Viola Adamsson hade blivit stolt, så kom jag på..
"Herrejösses, dom ska ju gräddas i tjugo minuter också"

Då kom jag på den geniala ideén, att man kanske kan steka dom i stället............
..............(det blir inte bättre än så i hjärnan så tidigt på morgonen)

Så jag satte igång att steka dom i små klickar. Vilket bara resulterade att det såg ut som en misslyckad sufflé..
Ja jösses..
Men jag åt eländet i alla fall.
Det var rätt god smak på det hela ändå..

Men nu har jag i alla fall gjort ett nytt försök att göra fejkbröd.

Sitter och titttar på dom i ugnen nu...

Men det stod i receptet att dom skulle flyta ut i ugnen, men icke..
Jag måste säga att Viola Adamsson hade ett rejält inflytande på oss stackare. För jag har vispat vitorna hårda, så man nog kunnat använda det som en bättre badboll..
Jag antar att det är därför dom inte flyter ut...

Nu ska dom ut...

Får nog göra VA lite besviken nästa gång kanske, så dom blir plattare...




Kommentarer
Postat av: carolina

Smakade det bra?

2008-03-12 @ 18:26:30
Postat av: Camilla

Jag har bara sjuvkikat på dom än...ska smaka när dom har kallnat..
Gör dom inte det så kastar jag dom genom fönstret, för nu får det vara nog :-)

2008-03-12 @ 18:31:44
Postat av: Camilla

Tjuvkikat...heter det..hehe

2008-03-12 @ 18:32:23
Postat av: Helena

Åh, nu blev jag nyfiken. Tänkte försöka ta upp det där med GI igen, tror jag... Jag vill också veta om brödet blev gott??

2008-03-16 @ 09:14:58
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Camilla

Svar till Helena:
Tja...gillar man omelett så är det helt ok. Men det känns i alla fall lite mer omväxlande att äta nåt kallt som man håller i liksom..
Det var godare med lökkeso i, än vanlig..:-)
Vill du ha recept?

2008-03-16 @ 09:33:38
Postat av: Helena

Det vill jag gärna ha :-)

2008-03-16 @ 15:12:56
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0