Läpp att kyssa..


Jag började tänka på att kyssas, när jag skrev om mina svullna läppar..
Att kyssas.

Vad är det för märkvärdigt med det egentligen?
Två hudbitar möts
Och ändå kan det kännas som om hela universum stannar.
Och å andra sidan kan det även vara en väldigt olustig upplevelse, med äckel och tvivel och icke infriade förväntningar.

Oftast är det ju ändå en universums retrograd-upplevelse.
För tanken ska ju vara att den är på frivillig basis och då självvald och därmed alldeles...alldeles...*suck*..underbar.

Kommer du ihåg din första kyss?

Jag minns en. Jag vet inte om man kan kalla det kyss..
Vi lekte sanning och konsekvens och jag förlorade och var därmed tvungen att kyssas.
Jag stod upptryckt i en hörna i busskuren i byn och han klämde sig upp där och det enda jag tyckte, var att han luktade kiss...

Efter han så har det gått betydligt bättre, som tur är..

Men det var länge sedan nu, så jag vet inte om jag minns hur det känns.
Kanske just därför jag mer associerar med två hudbitar som nuddar varann, vad vet jag...

Det kanske är dags att prova och se om det vibrerar lika mycket som förr, fast med ny läpp..

kisses

Kommentarer
Postat av: Mija

Kyssar är UNDERBARA.
:)

2008-03-02 @ 16:48:09
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja dom är ju det...har jag hört..haha..nä då, men det behövs tid för att minnas:-)

2008-03-02 @ 19:21:35
Postat av: ejmis

Jag minns min första kyss ;)

2008-03-02 @ 19:46:04
Postat av: Helena

Hm...jag minns...UNDERBART...det var bara några timmar sedan..... Vilket är tur för annars skulle jag garanterat inte
minnas...minnet är ju lite si och så.. ;)

2008-03-02 @ 22:39:57
URL: http://riverlady.blogg.se
Postat av: Camilla

Då är det nästan lite synd om dig om du fick din första kyss för bara några timmar sen. Tänk vad mycket roligt du har missat!!!!...gosh..

2008-03-02 @ 23:04:55
Postat av: Snilsson

En kyss är ingen fara
En kyss är inget brott
Fyra läppar möts och så byts
lite spott
Men herregud va gott

2008-03-06 @ 23:03:05
Postat av: Camilla

Ja det är ju det....

2008-03-07 @ 23:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0