Härliga dag!

Idag har varit världens härligaste dag. På länge i alla fall.
Solen har skinit och det har gnistrat i luften. Men det har ändå inte kännts kallt, utan mer friskt.
Jag  har fått bytt all luft i mina lungor och samtidigt bytt ut allt möjligt annat skit känns det som.
Det känns lättare att andas och att tänka.
Saker som kändes tung bara för några dagar sen, har fått andra dimensioner. Och jag vet åter igen vad jag vill ha och allra mest, vad jag inte vill ha...

Det var som Anna sa:
"Att hoppa är som att åka puckelpist. Första puckeln/hindret går rätt ok. Det andra då börjar det att svaja lite och sista.."
"..Är det bara tur om man tar sig över",
fyllde jag i..

Men det kanske är lite så med livet också.
Men om man bara tränar balans och konsekvent vet i vilken riktning man är på väg, så hinner man parera och fånga upp innan det det går över styr.
Men för att hitta det där balansen, så måste man ramla och slå sig en himla massa gånger.
Men det är ett nödvändigt ont, för annars vet man inte heller hur det ska kännas när det går rätt..
Vare sig det har med hinder, puckelpistar , rullstensåsar eller tranben att göra..
Eller till och med förförande möten på 83:an..


Så dagen har förflutit med allt som är bra.
Människor jag tycker om och mina stora intressen. Och som sagt frisk ny luft..(träningsvärk och skavsår mellan benen får man på köpet..)

Så jag måste säga som Nalle Puh:
I dag är en bra dag...tiddelipom...



Hearts


















Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad skönt att du haft en sån dag =)

2008-03-23 @ 20:01:50
Postat av: Camilla

Ja det var välbehövligt för själen:-)

2008-03-23 @ 21:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0