Veckan from hell är över!

Den här veckan har inte varit nåt man vill ha i picknick-korgen precis.
Men nu så sitter jag här och inser att den är fääärdig!

Sonen har tagit sin examen från grundskolan idag och jag är så stolt över han. Jag satt där 27 meter upp i kyrkan och klängde som en apa för att kunna knäppa kort på han, när han stod där framme.
Och jag inså att herregud han var ju nyss en liten parvel som hämtade stolen för att komma upp på diskbänken och sno saker.
Nästa insikt var att så här många kort har jag inte knäppt på min son sen han var i sjuårsåldern.
Jag knäppte hela minneskortet fullt...
Jag tror att det är ca 70 kort ;-)
 Det var ett himla strulande, för min slog ifrån hela tiden. Så jag var tvungen att stänga av och knäppa på den hela tiden för att spara på batteriet.
Var på ett "titteliitut-ljud" lät från min lilla plätt i kyrkan hela tiden.

Precis när jag hängde som mest ut där över kanten, precis på vippen att ramla ner och tappa kameran i skallen på nåns morfar, så tog den helt slut(trodde jag då, den vilade upp sig igen).
Sonen var precis på väg fram att hämta betyget av lärarna.
Där nere på gången, ihopkrupen som en paparazzi, såg jag en bekant..

Jag väste-"Kristiiina"
Hon hörde inget, så jag väste igen
-"Kriiistiiina!!"
Hon vände på huvudet.
-"Kan du knäppa på Jonas, för min kamera dog..."

Då vände sig HELA kyrkan om och tittade på mig.

Kunde inte Helena ha upplyst mig om att det var sån fin akustik i Arbrå Kyrka?
Jag menar hon har ju ändå forskat i området. Inte själva akustiken, men nog väl kyrkor..

Med ett försök till charmigt leende, dök jag ner under bänken.
Det sista jag såg var sonens missbelåtna min och skakande av huvudet.

På väg hem i bilen suckade han
-"Tänk att du alltid ska vara så pinsam.."

-"Jaja..men jag är ju lite rolig ibland också...väl?"

-"Hmmm.."


Nu är skämmissonen uppe i Harsa och firar sin examen med klassen och i morgon ska vi ha lite folk här och fira han.


Det jag ville säga med allt det här var bara egentligen att:
Jösses vad stor du har blivit min pojk!
Mamma är så stolt!

Lianbilder ska strax laddas in i datorn.
Kanske kommer det något kul om det bidde nåt..


Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahaha, tiden går fort du, alldeles för fort, måtte det ta lång tid tills Ellen och Maya får gå fram och hämta diplom...



Här har vi det skönt i värmen, blir lite trött av den men annars njuter jag för fulla muggar, när det är sådant här väder kan jag inte klaga över att vara föräldraledig i alla fall :-)



Ha en trevlig nationaldag!!

2008-06-06 @ 07:22:14
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Anna

Stoooooora killen..

Det var nyss han bodde hos oss och inte var så stor!

Krama honom och gratta från moig och "småsyskonen" i "hell"!!



2008-06-06 @ 10:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0