Min tonåring..

vill inte umgås med mig längre.
Jag hade lite tankar nu när han kommer hem på Onsdag, efter att ha varit hos sin far sen i Midsomras, att vi skulle ha hittat på nåt.
Men icke!

Ensamma mamman- "Men vi kan ju kanske åka och bada när du kommer hem..?"
Utflyttningsklar tonåring- "Jamen jag vill bara bada i Orbaden och dit åker juh aldrig du"
Ensamma mamman- "Jo men vi kan åka dit en dag.."
Utflyttningsklar tonåring- "Ameh..mammaaa..jag har ju mina kompisar där..."
Ensamma mamman- "Jaaa??"
Utflyttningsklar tonåring- "Men näää..."
Ensamma mamman- "Jamen ska vi åka någonstans då? Torön och käka eller så. Eller vi kan hitta på nåt annat?"
Utflyttningsklar tonåring- " Men jag har inte tid... jag ska vara med Andreas, sen har jag ju faktiskt ett jobb också sista veckan innan skolan.."
Ensamma mamman- "Jamen skit i det, du kan väl sjukskriva dig?"(måste väl tillägga att det var sloj här eftersom det finns vissa som inte fattar sig på sånt...)
Sur tonåring- "År du dum eller?"
Obekräftad mamma- "Ja lite..ibland..."

Var tar dom vägen??
Jag är pinsam bara nu för tiden och dom vill bara försöka lirka bort en från sitt liv. Och synas på en strand med mamma, det kommer liksom inte på tal för allt i världen. Stan kan gå. Tveksamt. Men där finns chansen att man får någonting. Men stranden, där är det bara skämmisfaktor 46 ungefär..


Jag vet att det är naturligt och att det ska vara så för frigörningen, men det är lite lustigt att...tja..att det skulle hända mig också..
Haha..

Kommentarer
Postat av: ejmis

En liten tröst, men tänk om det vore tvärtom...inga kompisar och alltid hängandes i mammas kjolar...njut av stunderna på stan!!

2008-07-28 @ 15:55:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: kakan

hejsan mamman!

Ett litet råd.

Det går över.

jag vet också är det är jkligt jo bigt att vara förälderi den perioden, men du har finare stunder att se fram emot längre fram. Det lovar jag =)



Kram från Karin

2008-07-28 @ 16:38:22
URL: http://fancypants.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jo du så kan d vara att ha tonåringar. Klart trist när de inte vill till badet med sin mamma, men staden kan ju vara fint det oxså:-)

Du skriver härligt här.. har suttit ch läst en bra stund.

Hästar i familjen oxså eller är det lånehästar..

ha de.. i värmen som nu verkligen är hot.

2008-07-28 @ 16:39:58
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad är det för jävla signaler du skickar ut till din tonåring, att det är okej att sjukskriva sig när man inte är sjuk. patetiskt.

2008-07-28 @ 19:26:19
Postat av: Camilla

Hej du totalt humorsbefriade anonym, som inte ens kan skriva ditt namn!!:

Det kanske var skoj!! Har du någonsin funderat över det??

(nu är jag riktigt arg!!!!!)

2008-07-28 @ 20:42:17
URL: http://wildros.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men jag har din IP-adress..så synd!!

2008-07-28 @ 20:48:00
URL: http://wildros.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Det känns igen..min är 14 men han vill inte åka o bada med familjen undrar varför...

2008-07-29 @ 07:47:50
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Jojo...Du ser, nu har jag fått vatten på min kvarn..Bamsepusseltiden..bye bye... Det är bara en tidsfråga!!! ;)



Jag bara undrar ang. tidigare inläggare(..!.. du vet vad jag menar) Hur humorberfiad kan man vara? men det är inte lätt för personer som måste vara poliser hela tiden, passa dig vad du skriver.. Storebror ser dig!!!

2008-07-29 @ 11:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0