Fånga min dag

Först kom snåljåpen krypandes och började smeka mig på kinden och viska i mitt öra

"Inte ska du väl göra av med alla din kärvt insparade slantar på vällustheter på semestern. Det kan komma en kärv vinter när de kommer att behövas bättre"

Jag blev lite ledsen och tänkte att
"Ja han har nog rätt. Jag får ta och sitta hemma under semestern. Så får jag skrapa av mossan strax innan jag börjar att jobba igen..."

Men sen blev jag förbannad och slog näven i bordet och tänkte nä tamefan.
Jag sa åt mig själv på skarpen att
"Hur ofta är det sommar och så här mycket roliga saker att göra?
Och hur ofta är mina vänner hemma och lediga? Du får väl ta av din sparpengar(haha..).

Det var nästan så att jag blev lite rädd.
Så jag svarade bara
"Okej da..."

Jag slängde ut snåljåpen genom bilfönstret. Jag tror att han landade i Tevekvarn(synd för dom)

Livet är här och nu och vintern får ta hand om sin egen eländighet.
Nu är det sommar och det är dagen som är nu som är viktig att leva!
I morgon finns inte..



Flowers

Kommentarer
Postat av: Borthy

Mycket fint skrivet och vilken otroligt vacker bild!

Ja, det är svårt det där med pengar.... man vet inte hur man ska göra. Egentligen borde man ligga steget före och spara till sin semester...men hur duktig är man på det? ...Jag ska försöka bli bättre på det. Hoppas att du får det fint på semestern nu och njut som attan!

2008-07-09 @ 16:50:01
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Nettan

Håller fullkomligt med dig !



Kram

2008-07-09 @ 16:58:44
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Mija

Det går inte att kommentera på inlägget under???????? Konstigt va??? Jag har försökt flera gånger... :(



Men då tackar jag HÄR istället för nomineringen. :) Blir både förvånad och glad eftersom jag faktiskt har en "tråkig" blogg just nu.. mycket sorg och djupa tankar... Så var den ju inte förr, men livet är ju inte sånt.. det går upp o det går ner..



TUSEN TACK iallafall.



Varma kramar!

2008-07-09 @ 17:14:15
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Qristall

Du har alldeles RÄTT, bra att du slängde ut snåljåpen. När man har semester måste man få njuta lite extra!

Ha de mysig kväll, för min del blir det snart soffan.

2008-07-09 @ 18:49:29
URL: http://qristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0