Det börjar att smyga sig på

Ångesten! Jag tycker att jag bara har varit ledig i typ tre timmar eller någonting.
Jag fattar inte hur fort tiden går. Det känns som jag har bara hunnit tagit ett andetag och sen så är semestern snart slut.
Oj ska du börja jobba i morgon, undrar kanske du..
Nehej då, det är en vecka kvar. Drygt. Till och med.
Men jag vill ha så mycket mer.
Jag har ju så mycket kvar att göra!

Jag vet att det finns många som är arbetslösa och jag ska minsann inte sitta här och gnälla.
Och visst, det är väl förvisso sant.
Men jag äter mat varje dag också, trots att det är svält i Afrika.
Jag håller redan på att fundera på hur det ska bli att börja jobba.
Känns inte det som att det kommer att förstöra min sista semestervecka?
Jo, så känns det.

Jag funderade på en liten lobotomi light, som gör att jag inget minns och inget vet förrutom just kvällen innan jag börjar kanske.
Så jag kan leva livet fullt ut tills att det faktiskt är dags.

Och sen så slänga in en tanke då, att jag har faktiskt inte världens sämsta jobb.
Det lär ju finnas värre..

Eller hur?




Kommentarer
Postat av: ejmis

Sista veckan går alltid till sådana där tankar...POSITIVT TÄNKANDE NU MIN VÄN!

2008-07-25 @ 03:58:24
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0