Varför så bråttom..

Undrar om det är några som har sovit över en aning. Mina grannar skjuter nyårsraketer för fulla muggar just nu..

Var nere i stan och tittade på hopptävling idag.
På vägen hem så hade det hänt en otäck olycka. När jag efter en halvtimmes väntande i bilkö, kunde åka förbi, så trodde jag att skrothögen som låg framför lastbilen var plåtdelar som dom hade skurit bort från lastbilen. Men när jag var in på Aftonbladet och kollade när jag äntligen kom hem, så visade det sig att "skrothögen" var en platt bil. Fy så otäckt. Den hade blivit bara mos under lastbilen.
Det är så många som kör som galningar nu. Alla ska om till varje pris. Varför kan man inte åka en timme tidigare om man har så bråttom?
Det var inte halt väglag eller någonting. Bilen skulle tydligen köra om lastbilen och fick sladd.
Det är hur kurvigt som helst där olyckan var. Varför kör man om?
Det är ju inte bara sig själv man kan skada. Det kan ju komma någon annan, på andra sidan.
Man inser hur skört livet hänger på en tunn tråd, när man ser sånt här.
Snälla, ta det lite lugnare. Det är inte värt minuter. Livet måste vara mer värt.
Jag hoppas nu bara att det inte är någon jag vet vem det är.
Men det värsta är, att för någon, kommer det ju att vara någon de "vet vem det är"
Någons anhörig..
Candle
För någon har ljuset slocknat.














Kommentarer
Postat av: Snilsson

Ja... jag såg om det där på text-tv och blev förstås orolig. Desto roligare då att läsa ditt inlägg - trots allt...! :-)

2008-01-05 @ 23:44:24
Postat av: Camilla

Ja det var ju kul på sätt och vis att det var roligt..ja..:-)

2008-01-06 @ 00:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0