Reflektion

Försökte blogga igår, men det gick inte..
Kanske lika så bra. Jag var så trött, så trött
Hela långa veckans tema är:
Åka bil alt. annat brummande fordon

Och igår hade jag bara gjort knappt hälften liksom
Jag hade inte varit på min ljusa sida och skrivit snälla saker
Till skillnad mot för idag, när jag avverkat så att det nu är bara i morgon kvar.

Jag är på kurs i kursen så att säga
Jag och mina(Irene..nä) Upp-till-kamp kamrater är på nåt som heter "Dialogen" i Hudik i tre dagar

Fantastiskt bra kurs faktiskt
Jag har reflekterat och reflekterat. Både över mig själv och mina jag har omkring mig.
Och jag har skrattat
Herrejösses, hur man är som människa

Jag är:
Opponent
Och
Slumpartad

Antagligen kommer jag att bli fler saker i morgon, för jag har tjuvkikat lite.....

Ja men så roligt att få lite ord på mina tankemönster och gruppansikten

Det här med slumpartat har jag nog fått lida lite för hela livet, till bara för några år sen när jag insåg att jag är inte någon sämre människa än de som är sk Öppna och Slutna(tror jag att det hette, minns inte..korvstoppning)
Jag insåg då att, bara för att jag lever lite mañana och tror att det mesta löser sig, så är inte jag något slarvigare än någon annan.
Jag har bara ett annat sätt att tänka.
Om jag åker på en resa till ex Jönköping, så skriver inte jag ut sjutton kartor och ritar ut var jag ska fika och köper två gps:ar och har kartläsare.
Jag bara åker och antar att det finns skyltar.
Och finns det inte skyltar så åker jag fel och vänder eller frågar någon.
Stannar och fikar gör jag när det faller mig in.

Många retar sig på såna som mig, men jag har lärt mig att strunta i det.
Och det var så kul att idag, många år senare fick jag ord på det, mitt mañanaleverne och äntligen fick på pränt att
vi alla behövs för att den dialog ska fungera!!
Ha!
Alla som har ojat sig över min frånavaro av präktighet!
Det var så skönt att få höra, trots att jag inte bryr mig speciellt mycket idag vad andra tycker om mig

Nu så har jag åkt 20 mil idag, 20 mil igår och 50 mil i måndags.
Nu är det dags att lägga sig på soffan och slappa en stund innan sängen skall få ta vid

Fridens alla underbara människor!

Kommentarer
Postat av: Snilsson

"Det är svårt att finna lyckan inom sig, och omöjligt någon annanstans" - Chamfort

2008-02-21 @ 12:12:30
Postat av: Anonym

Ja, det är nog sant. Mne jag har kommit lång bit på väg inom mig själv i alla fall. Och det är väl det som är huvudsaken, i hope..

2008-02-21 @ 18:56:12
Postat av: Snilsson

"Livet är endast ett leende på dödens läppar." - Li Chin

2008-02-22 @ 15:05:47
Postat av: Camilla

Nu tycker jag att du börjar bli väldans mörk och negativ...

2008-02-22 @ 17:35:53
URL: http://www.wildros.blogg.se
Postat av: Snilsson

"Hur skall man veta att blodet är rött om man aldrig öppnar ett sår?" - Stefan Livstedt

2008-02-23 @ 14:38:22
Postat av: Camilla

suck..

2008-02-23 @ 15:35:20
Postat av: Snilsson

"Ju mer du försöker, desto svårare." - Edward Jones

2008-02-24 @ 09:28:01
Postat av: Snilsson

"Livet är en sexuellt överförd åkomma och dess dödlighet är 100 procent." - R.D. Laing

2008-02-24 @ 23:26:31
Postat av: Camilla

Ja jösses...

2008-02-25 @ 09:58:58
Postat av: Snilsson

"Levnadsstandarden i Sverige är nu så hög att endast ett fåtal når upp till den" - Red Top

2008-02-25 @ 22:57:40
Postat av: Camilla

Är du vaken än? Har du letat ordstäv hela dagen?;-)

2008-02-25 @ 23:15:27
Postat av: Snilsson

Ja, och än med. Men snart så.

2008-02-26 @ 00:05:19
Postat av: Snilsson

Glömde säga att jag har en stävomat som förser mig - oss - med lurigheter. k

2008-02-26 @ 00:05:57
Postat av: Camilla

Ja jag har liksom förstått det ;-)

2008-02-26 @ 10:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0