Hallåå..?

Var är samhället på väg egentligen?
Hörde på Nyheterna idag om en Taxichaufför, som någon gång i höstas hade gått mellan när tre killar hade varit på en tjej och bråkat med henne.
Nu står han åtalad för ofredande..
Men snälla nån!
Han hade tagit tag i armen på ena killen som bråkade med tjejen och sagt
"Du grabben, ge dig på nån i din egen storlek"
Och nu ska han in till domstol för det

Är det så konstigt att många inte vill gå mellan och låtsas att inte se när det sker övergrepp på folk.
Det är ju helt sjukt

Taxichauffören sa, att nu kommer han aldrig mer att hjälpa nån vad som än händer

Jag hoppas att den dagen något händer, att jag är tillräkligt korkad för att ingripa
För det hoppas jag att någon annan gör för mig om jag skulle behöva det

Hur skulle du göra?


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag hoppas även jag att jag skulle vara så korkad att jag ingrep!

2008-02-13 @ 10:53:17
URL: http://riverlady.blogg.se
Postat av: Snilsson

Skulle jag åka in för domstol för att jag gick emellan, så skulle jag fråga vad det kostar (i böter). Sen skulle jag säga "Å va billigt, då kan jag göra det igen!"

Frågan är - nog korkad för att gå emellan är jag men - skulle jag vara modig nog?

2008-02-13 @ 15:17:27
Postat av: Camilla

Jo men du är ju en modig man, så du skulle nog våga. ;-)

2008-02-13 @ 15:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0