Sluta picka på min axel!



Igår skrev Ejmis:

  Vilka av våra olikheter gör vår gemensamma tillvaro bättre?

Ja kära värld!
Det är nog det jag har funderat mest över idag.
Mer än något annat.
Jag har inte kommit på något bra svar heller.
Mer än att jag inte är så bra på att hantera detaljer kring det ämnet.
Jag är som jag är och det är alla.

Förmodligen är jag hopplös en.
Men jag vet inte vad jag ska göra..
För det finns inga därför att på det hela.
För mig.


Det enda jag vet är att jag måste bort.
Inte för att gömma mig.
Utan för att jag bara inte står ut.

Jag är så trött på att alla hackar och tjatar hela tiden.
Jag vill ha lugn, ro och frid.
Patetiskt, jag vet.
För det finns inget sånt.
För jämnan.

Jag lägger ner.
Jag ska bara gå och jobba på en "fabrik"
Ingen fråga. Ingen åsikt. Ingen själ.
Blir alla nöjd då?
Ja, tack, bock och hej.


Hur ska jag orka?


(vill bara tillägga att jag inte är på väg in i en depression eller så, utan bara att min dag har varit piss och jag behövde bara vräka ur mig.
Jag mår bra för övrigt..)



Kommentarer
Postat av: Nettan

Alla dagar kan inte vara bra.

Och ibland måste man få "kräkas" ut lite skit på bloggen och runt sig. Man är väl inte mer än människa !!!



kram

2008-08-08 @ 18:53:33
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Hoppas morgondagen blir lite bättre!!

2008-08-08 @ 19:07:31
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Snilsson

Vilka av våra olikheter gör vår gemensamma tillvaro bättre?

Vad i vår gemensamma tillvaro gör vilka av våra olikheter bättre?

Vilka av oss gör våra olikheter till en bättre tillvaro?

Vilken tillvaro gör våra gemensamma olikheter bättre?

Vad krävs för att se våra olikheter som resurser för en bättre gemensam tillvaro?

Vilken gemensam tillvaro är bättre och på vilket sätt genom våra olikheter?

Varför tjötar jag så om detta?

2008-08-08 @ 22:04:43
URL: http://hotwood.blogg.se/
Postat av: Snilsson

"Frid!" (citat Fridolf Rudin)

2008-08-08 @ 22:06:52
URL: http://hotwood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0