Vad gör man?


dark fairy



Har just kommit hem från jouren..
Oåhhu..flåt. Beredskapen..
Känner mig lite lätt speedad, efter en lite trasslig kväll.
Inte för att det blev så sen timme, men många rynkor i pannan blev det..
Det är så himla svårt i vissa lägen att veta vad som är rätt och fel, just då.
Man gör saker på rent  sunt förnuft och hoppas att det blir bra.
Det blir det ju i och för sig oftast, men i alla fall..
Men idag var det lite värre.
En situation jag aldrig har konfronterats med tidigare dök upp och det blev lite svårt..
Men men..

Sitter nu och äter en Falu Rågrut Grov (fast det är förbjudet, men va fan..) med Kalles Randiga med ägg och juice till.
Inte världens smakupplevelse precis.
Utan mer nåt att fylla buken med.
Jag förstår inte att man blir så in i norden hungrig, när man har varit på jour såhär på kvällen.
Sen nästa trickiga sak. Att varva ner.
Det tar nästan en timme för mig att komma ner i varv och kunna gå och lägga mig.
Nu kommer natten att bestå av otaliga snurrningar och en evig väntan på att telefonen ska ringa..

Natti natti..
Eller nåt..
Snälla John Blund, kom och strö lite stjärnstoft över mig.
Om det nu var det han hade..
Är det någon som minns??...



Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad är det du jobbar som?

2008-04-11 @ 09:43:58
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0