Men hur som helst..

..så har det varit en underbar dag!
Solen har strålat mellan molntussarna och det har duggregnat lite då och då.
Så härligt.
I morse när jag åkte till jobbet vid kvart i sju-snåret, så var det redan 11 grader varmt.
Men undrar liksom var det kommer ifrån, med tanke på att det snöade för två veckor sen..
Hur som helst så är det såå välkommet!

Jag har kommit fram till att, trots att jag inte är nån mästerfotograf, så borde jag nog inhandla mig en kamera.
En liten digital historia.
Det händer ju så mycket dråpliga sekvenser på mitt jobb, som gör att man borde ha kameran tilla hands var och varannan sekund.
Inte för att jag eller någon som känner mig, tror mig när jag säger att jag skulle gå omkring med den i byxfickan precis.
Jag får ju liksom skäll varje dag för att jag aldrig har telefonen på mig..

Jag har av det lärt mig tusen ursäkter till telefonlösheten..
- "Den ligger på laddning..."
- "Oj hoppsan, den var visst på ljudlös..."
- "Jag var ute och red...."
- "Jag var ute och körde..."
- "Jag satt i möte..."
- "Jasså, var det det som lät i väskan..."
- "Jag hittar den inte......."(den brukar även ofta vara riktigt sann..)


Ja hur som helst, så skulle det vara riktigt kul om jag kunde lyckas få med mig en kamera ibland i alla fall. Som den gången när  "Hovbölden" fick tag i en bit spånbalsplast och bar iväg med den hängandes i munnen. Och ju fortare han sprang, ju mer fladdrade plasten och ju räddare blev "Hovbölden"..

:-)


MONDAY

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har ofta kameran med nu sen jag köpte en liten digital kamera. Nästa gång jag ska inhandla en ny mobil ska jag köpa en mobil med bra kamera då behöver jag bara en sak med sen...smart va?! ;)

2008-04-28 @ 20:06:48
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Camilla

Jaa..jag har ju förvisso kamera i min mobil, men bara på 2 mpix så det blir ganska sluddriga bilder som mer liknar "Oj jag hittade en kamera på bordet på fylleslagsfesten.."

2008-04-28 @ 20:09:48
URL: http://wildros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0