Ekorren i hjulet

Man kan ju fundera en stund på om det vore ett bättre alternativ att sova på nätterna. Än att sova när jag kommit hem från jobbet. Eller än att inte sova alls. Jag är ju alltid helt utsjasad efter lunch och vill helst bara dö. Tiden tills att jag får åka hem och ta min powernap känns oändlig. Definitionen på powernap kanske inte är en timme? Det ska bara vara sisådär 10 minuter för att ge maximal effekt och minimal tidsförlust och art av mosighet. Mina eftermiddags, närmare kvälls "napar", liknar ju mer ett spädbarns. Flera för många minuter, med tillhörande mosighet och vilseniluvankänsla. Lätt sur och mycket förvirrad. Iskall och huttrandes, kliver jag upp och stirrar i tomme i fem minuter. Sätter mig på en stol i köket och funderar lite över vad klockan är. Hasar mig någonstans där det är lite bekvämare och gör en total immitation av Janne Lånben som håller på att somna. Hela tidiga kvällen är förstörd.
Sen två-tre timmar senare när jag bör sova, så är det ju helt lönlöst. Sitter uppe och häckar. Vilket slutar i att jag sover sex timmar om jag har tur. Så börjar samma visa om igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0