vanlig..?

Jag kan inte skriva nåt vanligt som hänt i dag..jag kan inte skriva nåt vanligt som hänt nånsin om jag ska vara ärlig..
Det händer aldrig vanliga saker för mig. Fast när jag sitter och surar över att jag har så tråkigt för att allt är så vaaanligt hela tiden så rynkar folk på pannan och hummar konstigt..
Well..

Det var ju det där med dom där fem sekunderna innan när du står och har ingen aning om att om fem sekunder kommer din tillvaro att förändras en smula eller vändas upp och ner på helt och hållet.
och så stod jag där fem sekunder innan och var som vanligt, lite utråkad och mist tron på att det finns nån som hör bön..
sen så händer en liten liten grej från en annan själ som är minst lika förvirrad förmodligen att han överhuvudtaget gjorde som han gjorde. Ett oskyldigt samtal som förvecklas till något helt annat och sen har man sagt saker som man inte kan ta tillbaka för dom finns där ute i etern. dom är sagda och en liten bit av skalet man har omkring sig har lättat lite på sin hårdhet och orden kommer alltid att finnas där kvar. i rynden. det går inte att rewinda.. jag kommer alltid, vad som än händer nu eller inte händer, att veta vad som får dig att...
ja
nu är det svåraste kvar.
att inte beröras för mycket.
att inte beröras för lite.
att inte förvänta sig
att inte göra upp en liten plan hur det kommer att bli..
utan bara ta det som det kommer och SE vad som händer och låta mig..tillåta mig att bara flyta med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0