KK- Som i Korkade Konversationer

Ibland tycker jag att folk frågar så konstiga saker och det är så hopplöst svårt att vara belevad och trevlig, för jag tycker det är så korkat.

Mamma:  "Du eldar väl i spisen när du ska behandla folk här va?"

Jag: "Ja vadå ra?"

Mamma: "Ja men jag menar att det är ju inte så skönt att lägga sig på bänken om man fryser"

Jag: "Nä, men varför pratar du om det nu, jag kan ju inte behandla på minst två veckor i alla fall.."

Mamma: "Ja men jag menar bara så att det är varmt.."

Jag: "Ja men vad fan tjatar du om det för?"

Mamma: "Ja men..jag bara tänkte.............."

Jag: "Nä jag brukar stänga av alla element och vädra när dom klär av sig, sen när dom står nakna så brukar jag blåsa på dom med en kalluftsfläkt och skratta elakt!"

Mamma: "Men..."

Jag: "Ja men det fattar du väl att jag eldar eller ser till att det är varmt"

Mamma:



Eller:

Jag tar ut en sadlad och tränsad häst och sitter upp

Elev: "Ska du ut och rida?"

Instruktör from hell: "Nä jag tänkte att jag skulle ta en tur med skärmflygargrejen och se om jag kan räkna in lite björnar"

Elev: "Jaha.........?"

Kommentarer
Postat av: ny

så roligt..en sån konversation skulle jag kunnat ha med min mamma!:)

2007-10-06 @ 16:09:53
URL: http://ny1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0