Festligt

I morgon ska vi ha festlighet på jobbet.
Vi ska ha så att kökspersonal som annars aldrig får sitta och äta, kan få ta det lugnt en gång och slippa springa.
Usch usch usch..
Inte tanken i sig, men att jag måste vistas bland folk och vara trevlig..
Eller folkdetaljen är väl inte farlig i sig heller, men själva uppsnofade stämningen.
Det betyder att jag måste klämma i mig i nåt så kallat snyggt som förmodligen klämmer här och klämmer där och bara kommer att göra att jag känner mig obekväm.
Sen måste jag trycka in brösten i nån obekväm bh-helvete, som förmodligen är designad av en man och har nån klämmig spets på sig, så att han kan slicka sig om munnen av bara tanken.
Sen som grädde på moset, ett par high heels...

SEN har jag visst vid nåt obemärkt tillfälle lovat att vara med i underhållningsgruppen och ska vara med och sjunga.. Förbannade skit
Jag undar jättemycket på var jag var den dagen det lovades och vem som spelade mig?

Det kommer väl att gå bra bara jag kommer dit och så, men jag kan inte säga att det känns som nummer ett på min viktighetslista just nu..

Måtte det bara inte komma någon illaluktande man och le mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0