Hej Mitt Vinterland

Definitionen på vinter-
När jag måste sopa av bron från snö.



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket 


Ja sopa.
Jag har nån sån där korkad, positiv tankeaffirmation, att om jag inte tar fram snöskyffeln så finns inte vintern.
Jaja..jag vet. Jag blir lurad varje år. I stort sett. Ifjol trodde jag att jag hade lyckats ända till februari.
Men sen så var det ett faktum, igen.

Det kanske går att lära sig tycka om vintern? Jag har aldrig provat.
Men jag har aldrig lyckats lära mig tycka om lever, så jag känner mig tveksam.

Det finns ju massa positva saker med vintern.. som....ähum....som.....
Nä. Tyvärr. Jag kommer ärligt talat inte på en enda!
Alla tjatar i att det är ju så ljust och fint när det äntligen blir vinter och kommer snö.
Jaha, undrar jag då. Var tillbringar ni era somrar då, eftersom ni verkar ha det så mörkt och eländigt då?
I en chaminjonodlig under jord?
Ja då förstår jag om ni tycker att det blir så ljust och fint när ni äntligen får komma fram och se lite snö.
Men jag som älskar vara ute hela nätterna på sommaren, kan inte riktigt förstå allt ståhej, när det blir mörkt klockan tre på em och det kommer blöta, fula och kalla tingestar från himlen.

Men skidbackarna ska väl överleva dom med...

Kommentarer
Postat av: Snilsson

Vinter? Är det vinter nu? Javisst ja, vinter uppe, sommar nere på tidshjulet. Vår i framkant och höst i bakkant. Så är det ja.

2007-11-13 @ 09:23:42
Postat av: Camilla

Detr är ju tur att du är lika knäpp som mig...

2007-11-13 @ 12:40:33
URL: http://www.wildros.blogg.se
Postat av: Snilsson

Som ett cykelhjul. Årstidscykeln. Runt, runt går det. Märks mest i periferin. Kanske går tiden inte fortare i sig när man blir äldre, utan man hamnar längre ut i periferin. Tidsrotationen är konstant men den relativ hastigheten ökar med radien från navet. Fast då kommer man in på existensiella frågor som vad navet är för nåt... Och ekrarna. Fälgen. Innerslangen och skyddsgummit. Och ventilen. Fast det finns ju begräsningar i hur långt man kan dra en metafor. Och egentligen ser jag det ju inte ett hjul utan som en roterande rörelse. Inte bara runt-runt utan även linjärt. Som en spiralfjäder. Men vintern är lik förbenat överst, sommarn underst, våren i framkant och hösten i bakkant. Så är det.

2007-11-13 @ 13:02:05
Postat av: Camilla

Ja som sagt ;-)..Men det är trevliga knäppheter..men så är det ju från en trevlig knäppo också..
Du ahr aldrig tänkte det i väderstreck i stället?? Dvs vinter i norr, sommar i söder och så?
Det har jag...

2007-11-13 @ 21:26:34
URL: http://www.wildros.blogg.se
Postat av: Snilsson

Nix. Inte väderstreck. Låter som en horisontell bild av det hela. Min är nog mer vertikal.

2007-11-13 @ 22:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0