Dessa två..

..dygn har jag åkt mer buss, än vad jag har gjort på tjugo år..
Jag vet inte om jag kan säga att det har hänt så mycket inom busseriet.
Nä det var precis lika..

"Hej hej, till Bollnäs"
"Jaha, vet du hur många zoner det är?"
"Öh nä.. Om du tänker på erogen, så ingen...(fan vilken taskig humor han har)"
"Det blir fyrtiofem kronor eller är du ungdom?"
"Hm..njaa...njää..äh..nä! Det var värst, för den lilla biten"(oj tyckte han verkligen att jag såg ut att vara 26..jippi)
"Jaa...(suck vilken jobbig kvinna, ge mig pengarna och håll käften. Fattar hon hur många jobbiga människor jag måste se varje dag?)"

Sen krångla sig in.
Och oj hoppsan, fanns det bara spikraka barnvagnssätet kvar.
Jaha okej..
Skumpa skump skumpa skump.
Helvete, var är plingan. Jag måste spana in var plingan är så jag vet det tills att jag ska plinga...

Pling!
"Äh va fan, var det fler som skulle av där?"

Nej heja vet jag miljöförstörning och bilar!!
Jag älskar min bil!
Jag smekte den försiktigt och medhårs när jag äntligen fick ut nycklarna av mekanikern efter servicen..
Och log..

(Efter att ha gått en halvmil över en åker och järnväg, för att busshållplatsen var så jälva långt bort..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0