Agda var i alla fall lycklig

Jag har just slängt en soppåse med en levande råtta, i soptunnan.

Är jag djurplågare nu?
Jag hörde att det var ett himla ståhej idag över att några poliser på någon ort hade avlivat några övergivna kattungar på "ohumant" tillvägagångssätt.
Ohumant. Ja det är väl svårt att få det humant på ett animalie..
Och hur kan i så fall ett dödande vara humant?

Borde inte det humanaste i så fall varit att den präktiga rättsaktivistiska småbarnsfamiljen som nu hittade kattungarna hade behållt och tagit hand om dem?
Och hur vet ni att döden känns olika om man dör i narkos eller får ett slag i skallen?
Är det någon som på fullt allvar tror att döden kommer snabbare, om man ger narkos?
Och att dom möjligtvis skulle känna slaget?

Jag kanske är avtrubbad pga mitt yrke som djurskötare för animalieproduktionsdjur, där liv och död ingår i vardagen, men jag vet inte ..
Jag tycker nog att det har blivit lite väl stort. 
En höna av en fjäder.
Fast så kanske jag inte får säga, för det kanske gjorde ont på hönan när jag tog av henne fjädern..

Men ni äter kött, så länge ni slipper tänka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0