Julefrid

Hade liten mindre glöggafton igår.
Det blev en mindre i alla fall. Det blev manfall. Två tre var sjuk i magsjuka och "Tack för att ni inte kom" och Helena fick spendera glöggaftonen på sjukhuset med son i stället.
Men om man ska se det från den ljusa sidan då, så blev det ju desto mer glögg åt oss friska ihärdiga krabater som satt där.
Grejen var ju att vi hade handlat för ett antal mer personer än var nu blev, så det var nästan så att man fick lite dåligt samvete för dessa människor i världen som nu inte får ens lukta på en pepparkaka..
Men jag vet inte, men efter tre spetsade stora glöggar, så glömdes även det bort..

Hur gott är det egentligen med pepparkaka och gorgonzola?
Hur gott som helst..
Vi hade även en glögg med rom i.
Tindra glögg

Den rekomenderas varmt..
Men ni behöver inte spetsa den med sprit..
Man hostar så hemskt och får upp allt i näsan då...



Men jag är tacksam för att jag får ha alla vänner och uppleva julen i frid och fred..

Jag sänder en tanke till alla som inte får det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0