jag gör mat..tro det eller ej

ja inte vet jag vad som har tagit åt mig..men jag står just nu och gör två maträtter..så det ska finnas till sonen i morgon och sådär.. ja jag vet..jag är lika förvånad själv
egentligen är det ett under i sig att sonen har blivit 1.82 och inte är färdigväxt än.. med tanke på att hans mor har sedan han var typ 4 givit upp slaget att vara en käck hemmamatlagande mamma.. jag vet inte men jag tror jag överlagade mig på mat under några år när jag trodde att man var en bättre person om man bakade sitt eget bröd.
tänk så fel jag hade.
jag menar inte att dom som orkar är sämre, men jag vill få vara jag..
det blir lasagnette..ja det är är halvfabrikat, men det är mat.. sen blir det en mer typisk mig-rätt.. lasagne med squash..
ja men nu har ju mamma varit här med en släpvagn squash igen så jag måste hitta på en massa maträtter med det i..
det jag inte fattar är varför dom odlar squash som om livet vore dom kärt och sen måste nästintill stå och nasa ut det efter stora vägen..
jag vet inte vad som har hänt idag eller vad det är för energier i omlopp, för jag städade toan(och nu menar jag städade, med väggar och spindelnät i taket och allt sånt) och skurade kaklet på diskbänken..hallå..
jag vill inte påstå att jag har det lortigt förövrigt, men det är ju inte kanske det första man vill göra när man jippi kommer hem från jobbet att ställa sig och knäskura toan liksom..
men jag har inte kommit till ta-en-nål-i-min-hand-och-sy stadiet än..och gud förbjude att det någonsin komma att hända heller.. då kommer jag att bli orolig på riktigt allvar..


jag har till och med saltat squash skivorna så dom inte ska bli sådär blaskiga(jag har precis gjort av med en rull hushållspapper för att torka av dom..) och klippt euroshopper big bauta champinjonerna med sax i burken sådär käckt....

nu är min ansiktston mer åt det mörkröda av all värme i köket av både ugen och att jag kom på att jag skulle elda i köksspisen mitt i alltihopa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0